Kukkuublogi
Kirjoitamme Kukkuublogissa viestinnän ilmiöistä ja teemoista sekä pohdimme viestinnän vaikutusta organisaatioiden arkeen. Lisäksi annamme vinkkejä viestinnän kehittämiseen, ja tartumme myös muihin ajankohtaisiin aiheisiin.
Vastuullisuusviestinnän ytimessä on yrityksen perustoiminta, jos yritys pyrkii vastuullisuuteen
Vastuullisuusviestintä lähtee liikkeelle yrityksen tavoitteista, arvoista ja konkreettisista teoista. Vastuullisuusviestintä kertoo mitä yrityksen tuotantoketjuissa tapahtuu, kuinka yritys pyrkii parantamaan tuotantoketjuun liittyvien ihmisten, eläinten ja kasvien oloja ja turvaamaan niiden toiminta- ja elinedellytykset myös tulevaisuudessa sekä huomioimaan tuotteiden ja palveluiden ympäristövaikutukset.
Vaikuttajamarkkinoinnin avulla tavoittaa palveluiden ja tuotteiden potentiaaliset ostajat täsmänä
Palveluntarjoajat, brändit ja yritykset hyötyvät vaikuttajien käytöstä tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa, siten että sopivan somevaikuttajan kautta tavoitetaan helposti haluttu kohderyhmä ja päästään täsmämarkkinoimaaan tuotteita.
Sopivalla ja monimuotoisella viestinnällä luot haluamasi mielikuvan yrityksestäsi
Monimuotoinen viestintä on avainasemassa yrityksen pyörittämisessä. Viestinnän avulla rakennetaan ja ylläpidetään haluttua mielikuvaa yrityksestä. Viestinnällä voit tehostaa yrityksesi strategian toteutumista ja syventää suhteita asiakkaisiin, työntekijöihin sekä sidosryhmiin.
Tiedottaminen on järkevää, erittäin hyödyllistä ja kaikin puolin kannattavaa
Tiedottaminen kannattaa, sillä avoimella tiedon jakamisella rakennetaan luottamusta, voidaan estää väärinkäsityksiä ja konflikteja sekä osallistetaan sidosryhmiä organisaation toimintaan.
Viestinnän pimeä puoli — disinformaatiosta valeuutisiin ja uutisankkoihin
Viestinnän avulla on mahdollista vaikuttaa sekä hyvässä että pahassa. Nykyteknologian ansiosta internetin ja sosiaalisen median kautta disinformaatio, propaganda, misinformaatio, uutisankat leviävät nopeasti. Asiaan auttaa medialukutaito.
Nettisivut ovat asiakkaita varten
Tee itse nettisivut tai hoida ne muuten kuntoon – muista kuitenkin nämä asiat.
Nettisivut ovat yrityksen käyntikortti ja tukikohta kaikelle olennaiselle tiedolle, mitä yrityksestä on hyvä kertoa. Nettisivut ovat yrityksesi omaisuutta, ja on täysin vallassasi, mitä sivuilla on ja kuinka ne toimivat. Yrityksen nettisivuilla rakennetaan mielikuvaa koko yrityksestä.
Mihin niissä sitten kannattaa kiinnittää huomiota?
Taloushaasteet toimivalla viestinnällä jopa rekryvaltiksi
Talouskurimuksen aikana ei kannata unohtaa viestintää – varsinkaan sisäistä. Sen avulla varmistetaan, että yritys menestyy myös jatkossa, ja saa rekrytoitua hyvää ja osaavaa henkilökuntaa tulevaisuudessakin. Ja mikä tärkeintä, olemassa oleva henkilökunta luottaa ja sitoutuu yritykseen myös haastavina aikoina.
Joulunajan arvolataus
Joulunaikaan useissa firmoissa pohditaan joulumuistamisia. Pysyykö joulutohinoissa arvopohdinta mukana?
Viestinnässä on helppo epäonnistua, mutta onnistumisetkin ovat mahdollisia
Metsikköön voi mennä monella tapaa, mutta ei se viestintä oikeasti kovin vaikeaa ole.
Kyllähän meidät kaikki tietää
Palveluntarvitsija etsii usein tietoa netistä ja somesta. Miten käy, jos yrityksen tiedot eivät ole netissä ajan tasalla?
Miten niin kaikki, mitä teet, on viestintää?
Väitämme, että kaikki, mitä teet on viestintää. Miten niin? No mepä kerromme!